Založ si blog

Biorezonancia – pomocník či úžerník?

Situácia zo života: v organizme sa niečo „pokazí“. Z ničoho nič, postupne sa intenzita zosilňuje a nakoniec ma skoro každé dva týždne zlomí choroba, mám zhoršujúce problémy s pleťou, cítim sa vyčerpaná… Nič vážne, ale predsa len po roku to začína byť otravné. Po niekoľkých vyšetreniach, ktoré ukázali, že je všetko v poriadku a stále nevieme, kde je problém, sú naplánované ďalšie, na ktoré treba čakať aj 4 mesiace a od nich ďalšie, ktoré majú samozrejme tiež istú čakaciu dobu. Nechuť kvôli absenciám akýchkoľvek výsledkov, ktoré by konečne ukázali pôvod, a zdĺhavé čakanie na rad u doktorov zničia všetky snahy hľadania príčiny chorľavosti. A tak z  pátracej akcie skončím sťažovaním sa u kamarátky, ktorá ma vysmeje, že som staromódna, dnes sa už vraj k bežným lekárom nechodí. Načo, keď funguje Biorezonancia.

Vraj je to super…

…bezbolestné, bez dlhého čakania, pohodové. Síce zaplatíš, ale vyliečia ťa, resp. na počkanie zistia, prečo a čo robí v tele ten „neporiadok“.  Na prvé počutie som si predstavila kliniku ako z filmu – celú bielu, pani doktorky v bielych plášťoch a okuliaroch a podobne. Po dlhšom rozhovore o zázrakoch tejto medicíny ale začínam váhať. Prečo som o tom nepočula skôr, keď mi na počkanie zistia zdravotné neduhy? Kamarátka na nakoniec prehovorí, veď tým nič nemôžem stratiť(okrem euríčiek). Ak nebudem chcieť pokračovať v liečbe, nemusím, ale aspoň mi zistia príčinu, a potom nech sa liečim už u svojho lekára. Dokonca ma aj objedná tam, kam chodí ona. Musela som počkať asi 3 týždne, pretože je obdobie chrípok a B vie vyliečiť aj chrípku. Naozaj mi to pripadalo neuveriteľne – ale v situácii, keď chcete veci riešiť, sa chytáte každej pomocnej ruky. Prečítala som si rôzne fóra a diskusie, prevažná väčšina nekričala spokojnosťou, ale príspevky, ktoré B odporúčali, sa niesli v znení, že to funguje, ale človek nevyrieši všetko na prvom sedení. V niektorých negatívnych hodnoteniach sa spomínali aj nejaké lieky, ktoré si k vyšetreniu museli dokúpiť, aby liečba fungovala. Kamarátka ma ale ubezpečila, že lieky nemusím popri tom užívať žiadne, práve o tom celá B je, že lieči bez liekov, len prístrojom.
Moje predstavy o dokonalej novej liečbe 21.storočia sa vykresľovali ešte jasnejšie a „robotickejšie“. Stále netuším, prečo som si  vtedy prečítala len nejaké názory na webe, ktoré aj napriek odmietavému postoju k tejto (pre mňa) zázračnej novinke moje zmýšľanie nezmenili. Možno je to len hľadanie výhovoriek, ale moja kamarátka, ktorá B navštevuje už dlhodobo a sama mi ju odporučila, vyzerá vážne super a na chorobu či antibiotiká si už ani nespomenie.

Biorezonancia, čo to vlastne je? 

Teraz, s odstupom času, keď som sa vrátila späť k tejto téme, už po vlastnej skúsenosti, som na internetovej stránke našla charakteristiku prístroja, ktorý ma diagnostikoval. „Biorezonančným prístrojom diagnostikujeme v organizme oslabené meridiány, ktoré vieme cez jednotlivé body na tele naspäť zharmonizovať …a vrátiť telu jeho samoliečiace sily.“ V popise účinkov sa spomína aj to, že „neuveriteľne efektívna“ liečba nemá vedľajšie účinky, pretože nepotrebuje žiadne lieky a využíva snímanie frekvencií z tela pacienta na liečbu. Metóda má viac ako 20 000 terapeutov vo svete, skúsenosti podložené klinickými štúdiami. Je to certifikované zdravotnícke zariadenie, ktoré využíva kvantovú fyziku, nakoľko ľudský organizmus – bunky, orgány, ale aj toxíny, baktérie a pod. vysielajú elektromagnetické vlnenie, ktoré prístroj vie zosnímať. Zaznamenané signály sú informačným zdrojom pri diagnostike, pretože signály (alebo elektromagnetické vlnenie) z tela pacienta rozdeľuje na „harmonické a patologické“. Má približne 400 programov, ktorými lieči rôzne problémy.
Až na pár slovných spojení ako neuveriteľne efektívny, ktoré mi pripomínajú skôr teleshoping a s medicínskou problematikou by som ich nespájala, by mi ako jedincovi, ktorý sa o B dozvedel od známeho a zvažuje, či ju vyskúša, pripadala podložená faktami a účinná.
Ako som už písala vyššie, pred vyšetrením biorezonanciou som si prečítala len pár názorov v diskusiách a spoliehala sa na priateľské odporučenie. Avšak informácie na oficiálnych internetových stránkach by určite moje rozhodnutie podporili.

Na vlastnej koži

Prišiel deň D a ocitla som sa v ambulancii, v priestore, kde sa B vykonáva. Žiadna biela ambulancia, skôr bytové zariadenie. Takže moje trošku sci-fi predstavy o novodobej liečbe sa rozplynuli. Alebo bude vyzerať liečenie chorôb v budúcnosti takto pohodovo a útulne? To, že sme sa nenachádzali v bielučkých stenách, ešte však nevylučuje kvalitu metódy, vyradilo to len moje vyššie spomínané predstavy.
Najskôr sme sa s terapeutkou porozprávali, povedala som, aké mám problémy, potom mi vysvetlila, ako zariadenie funguje – bude vyšetrovať celé telo tým, že bude snímať vlnenie z tela a nejaké nájdené problémy „ohlási“ a vie ich aj naspäť „opraviť“. Všetko sedí spolu s charakteristikou, o ktorej som sa dozvedela neskôr.  Jedna vec mi však prekážala – nebola tam prítomná žiadna doktorka, žiaden doktor. Pani vyšetrovateľka bola veľmi milá a super sme sa porozprávali, ale pokiaľ podstupujem nejakú liečbu, ktorá mi navyše diagnostikuje celé telo, prítomnosť lekára sa mi zdá dôležitá. Celé vyšetrenie bolo bez bolesti a trvalo približne hodinu. Hodinový relax  je veľmi príjemný, ale popri ňom som si stihla prečítať všetky propagačné plagáty, aj o lampe, ktorá odstraňuje problémy v tele aj prostredí, kde sa človek nachádza. Zázrak, ktorý mi zaváňal šarlatánstvom. Ale pomyslela som si, že v predchádzajúcom rozhovore sme lieky a iné prostriedky na uzdravenie nespomenuli, tak ma to nemusí zaujímať.
Nakoniec prístroj diagnostikoval môj problém. Nebol len jeden, bolo ich viac, všetky som si nestihla ani zapamätať. V skratke, najväčší problém je po ženskej stránke, ukázal aj cystu. Nebola som z toho rada, ale konečne nejaká správa, od ktorej sa môžem odraziť a vyriešiť ju. Ukázal sa aj iný, ojedinelý problém, s ktorým sa stretávajú málokedy – môj organizmus namiesto toho, aby bojoval s problémami vnútri v tele, bojuje s okolitým prostredím. Veľmi laicky, nestará sa o seba, ale o okolie, ktoré mu nevyhovuje. Môže to byť len nejaká „porucha“ hlboko v zemi, na ktorú nemám žiaden vplyv. A na to pomôže zázračná lampa. Ona odstráni všetko škodlivé a telo sa môže znovu sústrediť na seba. A tomu som veľmi nechcela veriť. Nepresťahovala som sa, žijem tam, kde som žila už 14 rokov, intrák som tiež nemenila, nesedelo mi to. Ak to spôsobovalo chorľavosť za posledný rok, niečo by som predsa musela zmeniť.  Nič závažné ani nemej závažné sa v mojom priestore nezmenilo. Nikto ma však do kúpy lampy nenútil, to musím zdôrazniť, len mi ju odporúčali ako riešenie, ktoré určite zaberie. Ja som odmietla.  Síce som verila v schopnosti prístroja, že niečo odhalil, ale ďalší postup liečby mi pripadal absurdný.
Nakoniec som dostala  malý plochý kovový „čip“, ktorý mi mal vysielať vlny na odstránenie diagnostík. Bolo ich celkom požehnane, len som si ich, bohužiaľ, nestihla všetky zapamätať.

Záhada a pochybnosti

Mala som zmiešané pocity. Predstavy o pokrokovom spôsobe boli rozplynuté, z čarovnej lampy som bola zarazená, ale predsa len, niečo na tom musí byť.  Rozhodla som sa zabudnúť na informáciu, že problém závisí od nemenného prostredia, v ktorom žijem, a preskúmam tie zvyšné veci. Celkom ma mrzelo, že som nedostala papier, ktorý by potvrdil diagnózy. Alebo nejaký orientačný lístoček, aby som vedela, za akým lekárom mám ísť, pokiaľ si to chcem uzdraviť „svojou“ cestou. Nič… ale ak by som chcela chodiť na B v nejakom inom meste, s takým istým prístrojom, oni diagnózu odošlú tam, aby mi nemuseli robiť diagnostiku odznova. Myslím, že ideálne by bolo každý mesiac, aspoň na začiatok. A to naozaj nie sú malé čiastky peňazí. Gynekológovi som zreferovala, čo mi povedali na B a poprosila som ho, aby mi urobil všetky vyšetrenia. Len sa čudne na mňa pozrel, ale nakoniec mi vyšetrenia urobil. Všetko bolo v poriadku. Žiadna cysta ani žiaden iný problém. A podľa výsledkov z B bol okrem chybného prostredia toto ďalší ťažiskový problém.
Stále mi však vŕta v hlave, že napriek vyvrátenej časti diagnózy prístroj vedel o mojom užívaní nejakých látok za posledné obdobie. Aj to, že som nedávno podstúpila röntgen. V tom sa nemýlil.

Kto o nej (ne)vie?

O B informovali už aj niektoré médiá, nie však v prime-time. Napríklad v Reflexe na Markíze dvakrát. Raz informovali o prípade chlapca, ktorému metóda pomohla – odstránila mu alergie. Práve pre alergikov je biorezonančný postup vhodný, nestačí však jedno sedenie, niektoré prípady si vyžadujú aj päť. V reportáži vystupujú lekári, ale tiež  informácia, že kým niektorí lekári ju podporujú, iní sú voči nej skeptickí.

Druhýkrát tiež vystupuje v reportáži lekár, téma je však zameraná na liečbu psoriázy. Pacientka absolvovala sedenie 2x do týždňa po určitú dobu, až pokým sa nevyliečila. V tomto prípade prístroj „dokázal navodiť rovnováhu,…pretože orgán bol presýtený energiou,…odstránil nepomer v tele.“
TV Nova informovala o tom, ako dokáže B odstrániť závislosť na fajčení.  Elektromagnetické vlnenie dokáže „úplne odstrániť pamäť na cigaretu, na  nikotín“. Podobné zistenia priniesol aj týždenník Plus 7 dní.
Len by som chcela poznamenať, že reportáže boli spracované tak, aby pôsobili na city podfarbené melancholickou hudbou.
…a potom som z ľahko propagačne ladených príspevkov konečne prečítala kriticky spracovaný článok, ktorý nalial čistého vína. Certifikáty slúžia len ako potvrdenka od predajcu prístroja a absolvovania kurzu na jeho obsluhu. S licenciou lekárov z  Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou sa nemôžu porovnávať. Odborné slová, ktoré sa používajú v charakteristikách metódy, zasa pomôžu pri popletení hlavy a navodeniu pocitu kvality a istých účinkov. Sama som sa v nich stratila a bola som presvedčená o bezpečnosti, keďže sa odvolali na kvantovú fyziku. Pochybnosti vzbudili len prázdne slovné spojenia, ktoré sa kde-tu objavujú.
Sci-fi liečba, tak ako vyzerala aj v mojich predstavách, nemá žiaden spoľahlivý dôkaz(podrobnosti o tom, ako to s vlnením skutočne funguje, si môžete prečítať na vyššie spomínanej stránke, ktorú píšu odborníci z odboru).
O tom, ako biorezonancia NEfunguje, písalo už viacero autorov, ale o nich som sa v reportážach z televízie nedozvedela, v článku však autor MUDr. Maroš Rudnay spomína viaceré štúdie. Tak napríklad v knihe Alternatívna medicína od prof. Heřta sa píše, že: „O žádnou rezonanci se ve výše uvedených prípadech nejedná, jde o nepochopení a zkreslení fyzikálního pojmu rezonance.“
Tiež uvádza, že na samotnom prístroji ZAPPER je napísané, že NIE JE ZDRAVOTNÍCKE ZARIADENIE. Jeho článok odporúčam prečítať všetkým, ktorí biorezonanciu považujú za zázrak, všetkým, ktorí o nej uvažujú. Mrzí ma, že som sa nechala nachytať. Nerozmýšľala  som o tom hlbšie, ale len na základe omámenia z úžasných a „neuveriteľne efektívnych“ postupov.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 10860x
Priemerná čítanosť článkov: 10860x

Autor blogu

Kategórie

Archív